Meest gestelde vragen (FAQ)

‘Individueel meezeilen & groepen’

 

  1. Hoe kan ik een individuele meezeiltocht reserveren?

Ga naar ‘AGENDA MEE ZEIL EVENTS’ Bekijk het overzicht van geplande individuele meezeildagen. Selecteer een dag/arrangement naar keuze en controleer de beschikbaarheid. Het programma en meer informatie staan per evenement vermeld. Klik op de button ‘Direct reserveren’ en volg de stappen om uw tickets te kopen. U ontvangt per e-mail de bevestiging met meer informatie.

  1. Hoe kan ik een vouchercode verzilveren?

Heeft u een voucher gekregen of zelf gekocht met een vouchercode? Een geldige voucher kan voor één of meerdere personen per besteld product binnen het reserveringsproces verzilverd worden. Naast dat reserveren verplicht is, adviseren we u om de voucher tijdig te verzilveren om teleurstellingen te voorkomen vanwege seizoen gebondenheid.

• Ga naar www.zeilschipbounty.nl/events en selecteer het bestelde product op basis van beschikbaarheid.
• Vul de gevraagde gegevens in tot de laatste betaalstap. Aan de linkerkant vult u per deelnemer de onderstaande unieke reserveringscode(s) in om de reservering compleet te maken.
• Na de reservering wordt verdere informatie per e-mail toegestuurd. Wij wensen u alvast veel plezier in de voorbereiding naar de zeiltocht!

  1. Hoe reserveer ik met een belevenissenbon?

Ga naar www.zeilschipbounty.nl/belevenissen en vul uw gegevens in. Meld u aan voor de gewenste datum of verzilver uw bon voor een alternatieve datum.

  1. Is het dragen van een reddingsvest verplicht aan boord?

Nee, het dragen van een reddingsvest is niet verplicht aan boord van Zeilschip Bounty. We hebben ingeval van een calamiteit, voldoende reddingsvesten in verschillende maten voor alle passagiers.

  1. Kan ik het schip afhuren voor een privé of zakelijke evenement?

Ja, het is mogelijk om het schip af te huren voor een exclusief event, zoals een bedrijfsuitje, familiefeest of bruiloft. Neem contact op met ons via info@zeilschipbounty.nl voor meer informatie en prijzen.

  1. Is het schip geschikt voor oudere mensen of mensen die slecht ter been zijn?

Ja, Zeilschip Bounty is geschikt voor mensen van alle leeftijden en we zijn altijd bereid om te helpen waar nodig is. Het schip is echter niet rolstoeltoegankelijk en er zijn trappen en hellingen aan boord. Als u hulp nodig heeft bij het aan boord gaan of tijdens de reis, laat het ons dan weten en we zullen ons best doen om u te helpen. Neem van tevoren contact met ons op als u speciale behoeften heeft, zodat we u kunnen adviseren en voorbereiden op uw zeilavontuur.

  1. Is het veilig voor kleine kinderen?

Jazeker. Wij hebben ruim voldoende zwemvesten aan boord voor alle gasten. Kinderen zonder zwemdiploma dragen deze bij ons verplicht als zij zich buiten bevinden. Binnen mag deze uit. Daarnaast is de verschansing op het schip dermate hoog dat kinderen hier niet zomaar overheen kunnen klimmen.

  1. Kan ik helpen met het zeilen & sturen van het schip tijdens de vaartocht?

Ja, als gast aan boord mag je meehelpen met het zeilen van het schip. De bemanning zal je graag leren hoe je de zeilen kunt hijsen, de koers kunt uitzetten en het roer kunt bedienen. Uiteraard is het niet verplicht om mee te helpen, maar het is wel een leuke manier om in praktijk een echte zeilbelevenis te ervaren bij de vaartocht.

  1. Mag ik mijn eigen eten en drinken nuttigen of meenemen aan boord?

Nee. Bounty is een restaurantschip. Het is niet toegestaan om eigen eten en drinken aan boord mee te nemen of te nuttigen. Gedurende uw vaartocht gelden er scheepsregels en wordt u verzorgd door Oxalex Cateringdiensten BV. Tijdens het aanmonsteren kan er (streekproefsgewijs) een tassencontrole uitgevoerd worden. Mensen met allergieën of medische dieetrestricties kunnen in overleg een uitzondering aanvragen. Uitzondering! Als u drankenuitkoop heeft afgekocht is het toegestaan dat gasten zelf een bidon, kinderpakjes of non-alcoholische dranken aan boord mogen meenemen.

  1. Wat is het verschil tussen drankenuitkoop en turfbasis/nacalculatie?

Om verrassingen achteraf te voorkomen, adviseren wij dranken uit te kopen. Wij bieden meerdere soorten drankpakketten. De dranken uitkoop prijzen van Oxalex Cateringdiensten BV liggen gemiddeld laag per uur in vergelijking met andere horecabedrijven, mede door besparing op personeelskosten. Bij turfbasis of nacalculatie worden alle genuttigde, gemaakte dranken en geopende flessen genoteerd en achteraf per eindnota gefactureerd. U kunt na de vaartocht direct via PIN, creditcard of contant betalen.

  1. Kan ik mijn huisdier meenemen?

Ja, dat is geen probleem. Hier zijn geen extra kosten aan verbonden. Uiteraard moet u uw huisdier wel in de gaten houden en ervoor zorgen dat ze hun behoefte niet aan boord doen of overlast bezorgen aan andere gasten. Houd hier rekening mee door uw huisdier van tevoren goed uit te laten. Individuele zeiltochten duren over het algemeen 2 uur of maximaal 4 uur. In deze tijd is het dus niet haalbaar om het dier uit te laten.

  1. Moet ik een uitrijkaart reserveren voor de VOC-parkeergarage?

Nee, dat hoeft niet. Wij hebben altijd ruim voldoende parkeerkaarten aan boord voor €8,- per stuk. Alleen voor grote groepsboekingen dient er te worden gereserveerd.

  1. Is Bounty toegankelijk voor mindervaliden?

Ja, Bounty heeft zelfs een rolstoelbrug beschikbaar voor rolstoelgebruikers. Ook met een rollator kan men bij ons aan boord komen. Het is echter belangrijk om te vermelden dat de toiletten beneden zijn en men dus niet rolstoelafhankelijk moet zijn om van het toilet gebruik te kunnen maken. Bounty is dus wel toegankelijk voor rolstoelgebruikers, maar helaas niet rolstoelvriendelijk. Voor mensen die slecht ter been zijn, is Bounty een zeer stabiel en comfortabel schip met veel zitplaatsen.

  1. Kan je zeeziek worden aan boord van Bounty?

Bounty is een comfortabel luxe zeilschip dat zeer stabiel in het water ligt. Vanuit Lelystad kunnen wij er ook voor kiezen om binnendijks of buitendijks op het Markermeer of het IJsselmeer te zeilen. Hierdoor kunnen wij kiezen voor de kant met de minste of geen golven. Tot en met windkracht 5 hoeft u zich geen zorgen te maken.

  1. Kan ik mijn vaartocht annuleren of de datum wijzigen?

Als u onverhoopt niet mee kunt varen op de door u gereserveerde datum, dan kunt u tot 7 dagen voor afvaart uw reservering omzetten naar een andere datum. Wij rekenen € 15,- administratiekosten incl. BTW voor het wijzigen. Dit is alleen mogelijk indien op de geboekte dag het minimum aantal deelnemers is aangemeld dat nodig is om kostendekkend te kunnen varen. Uw annulering of wijziging kan net dat verschil zijn waardoor de reservering niet verzet kan worden. Wordt de vaartocht door ons geannuleerd i.v.m. zeer slechte weersomstandigheden, te weinig aanmeldingen of andere veiligheidsredenen, dan verzetten wij in overleg uw reservering kosteloos naar een andere datum of restitueren wij uw betaling minus administratiekosten.

  1. Vaart het schip ook als het stormt?

Alleen bij extreem slecht weer varen we niet uit. Dit heeft te maken met de verzekeringsvoorwaarden. Afhankelijk van de doelgroep mensen kan de schipper besluiten vanaf windkracht 7 of meer i.v.m. de veiligheid niet uit te varen. Het komt echter zelden voor dat een schip blijft liggen, waarbij te allen tijde veiligheid in hoog vaandel staat.

  1. Zijn er leuke kinderactiviteiten aan boord?

Naast dat ze mogen meehelpen met het zeilen en sturen, hebben wij o.a. een leuke piratenkleurplaat om tijdens het varen in te kleuren. Aan boord kunnen er ballonnen opgeblazen worden. Ook zijn er op het schip voor een klein prijsje leuke piraten bandera’s verkrijgbaar. Daarnaast hebben wij een echte schatkist met veel speelgoed, waaronder piratenkleding. Kortom, de kinderen hebben genoeg te zien of te doen tijdens een vaartocht.

  1. Kan ik gebruik maken van het toilet tijdens de vaartocht of in de haven?

Ja, er zijn meerdere toiletten aan boord van het schip. We hebben gescheiden heren- en damestoiletten die van alle gemakken zijn voorzien en middels een vuilwater tank kan deze ook in de haven gebruikt worden.

  1. Wat moet ik meenemen?

Wij raden u aan om het volgende mee te nemen, afhankelijk van het weer:
• Gemakkelijke kleding van meerdere lagen aangepast op het weer
• Winddicht jack of een zeiljas die bescherming biedt tegen wind en water.
• Zonnebril, zonnebrandcrème en eventueel zwemspullen
• Gympen en/of stevige schoenen met een goed profiel

  1. Kan ik ook pinnen?

Ja, aan boord van Bounty kunt u op 3 manieren betalen: contant, pinnen of met creditcard.

 

Komt u er na het lezen van dit document met de meest gestelde vragen nog niet uit?
Dan kunt u uiteraard per e-mail contact met ons opnemen via info@zeilschipbounty.nl.

And finally but not least!

Zeilschip Bounty is naast supergezellig ook erg gast vrij. Kom meezeilen!

Reserveer nu uw ticket voor een onvergetelijke zeilbelevenis!